probikeaddiction iasi ture private de cicloturism


Va multumim pentru ca ati raspuns la sondajul legat de implementarea la Iasi a unui sistem de bike-sharing. De ce nu merg iesenii mai mult pe bicicleta? Ce s-ar putea face? Ce fel de deplasari prefera pe doua roti si care este pretul pe care l-ar plati pentru inchirierea unei biciclete comunitare. Acestea sunt doar cateva dintre intrebarile la care au raspuns iesenii.

Sondajul s-a desfasurat online in perioada 24 aprilie-10 mai 2017, timp in care au raspuns 486 de persoane. 74% dintre repondenti (372 de persoane) au varste cuprinse intre 18 si 35 de ani. Din numarul total de repondenti, 59,3 % sunt barbati (288 de persoane), respectiv 40,7 % sunt femei (198 de persoane).

Ca nivel al studiilor, numarul absolventilor de studii superioare si post universitare este de 307 persoane, adica peste 63% dintre repondenti. De asemenea, la sondaj au raspuns 90 de studenti si 22 de elevi. 13,4 procente dintre repondenti au studii liceale, ceea ce inseamna 65 de persoane.

De ce nu merg mai multi ieseni pe bicicleta?
Aproape 40% dintre persoanele care au raspuns la chestionar au declarat ca nu au bicicleta. In plus, majoritatea dintre acestia considera scumpa achizitionarea unei biciclete si a accesoriilor de care este nevoie.

In acelasi timp, un procent la fel de important este cel al iesenilor care nu se simt in siguranta sa mearga pe bicicleta, lipsa infrastructurii probiciclistice fiind un motiv important care ii descurajeaza pe repondenti sa foloseasca bicicleta. De altfel, cei mai multi au avut de facut precizari legate de infrastructura. Acesta este unul dintre raspunsuri “Pistele de bicicleta sunt amenajate prost, sunt si foarte putine. Multi soferi sunt agresivi in trafic cu biciclistii. Chiar si acolo unde sunt piste de biciclete, la traversare nu este semnalizata prezenta biciclistilor, ei trebuie mereu sa coboare pentru a traversa”. Astfel, pentru eficienta sistemului de bike sharing sunt necesare masuri pentru sporirea sigurantei in trafic a biciclistilor. Nu doar pistele sunt problema, ci si securitatea locului unde pot fi parcate bicicletele. A doua dintre probleme este lipsa de parcari pentru biciclete.

Poluarea este al treilea motiv important mentionat de iesenii care au raspuns la acest chestionar – faptul ca trebuie sa respire noxele masinilor si trebuie sa pedaleze prin mizeria de pe marginea strazilor - pietris, nisip, ceea ce face calea de rulare nesigura.
Alte motive care descurajeaza: bagajul, efortul, cainii, neatentia soferilor la biciclisti, relieful colinar, posibile defectiuni ale bicicletei.
In ciuda acestor descurajari, aproape 20 % dintre persoanele care au raspuns la sondaj declara ca merg oricum pe bicicleta.

Iesenii ar folosi un sistem de bike-sharing – peste 94% (459 de persoane) dintre repondenti au declarat acest lucru. Doar 27 de persoane au spus ca nu ar folosi niciodata si alte 29, ca l-ar folosi foarte rar, o data pe luna.

Repondentii au optat pentru modalitatea de transport pe care o folosesc in prezent pentru a se deplasa intre locuinta si cele mai frecventate zone. Autobuzul se afla in topul preferintelor cu 44,2% dintre raspunsuri, urmat de mersul pe jos, agreat de 37,4% dintre repondenti. Un alt mijloc de transport ocupa al teilea loc - tramvaiul. Totusi si autoturismele sunt printre preferinte daca luam in considerare atat persoanele care sunt soferi, cat si pasageri ai acestui mijloc de transport. In total, 45,1 % dintre repondenti folosesc masina, ceea ce inseamna 219 persoane. Bicicleta se afla de asemenea printre preferinte cu 26,1 procente.

Pentru ce ar folosi bicicletele comunitare?
La Iasi, bicicleta este perceputa atat ca un posibil mijloc pentru mobilitate urbana, cat si ca o modalitate de petrecere a timpului liber. 77,8% (378) dintre repondenti declara ca ar merge la serviciu sau la scoala pe bicicleta, in timp ce 77 de procente (374) din persoanele care au raspuns la sondaj precizeaza ca ar folosi bicicleta pentru recreere.
De asemenea, este evidentiata latura sportiva a mersului pe bicicleta – 64% dintre repondenti declara ca ar folosi-o pentru a face sport.

De departe cel mai important factor in ceea ce priveste utilizarea sistmeului de bike-sharing il reprezinta dispunerea statiilor de biciclete comunitare. 430 de repondenti, adica 88,5 % au considerat acest aspect important. Locatia statiilor, completata de un pret bun si de infrastructura care sa asigure siguranta biciclistilor ar putea reprezenta reteta de succes a sistemului de bike-sharing la Iasi. Pretul este considerat un factor important de 72,4 % dintre repondenti, adica 352 de persoane.

In ceea ce priveste pretul, 273 dintre repondenti plaseaza o ora de calatorie cu bicicleta comunitara sub pretul unui bilet de autobuz, in timp ce 109 persoane ar vrea sa foloseasca sistemul aproape gratuit. Alti 104 ieseni ar plati insa peste 2 lei pentru o ora . In cazul abonamentului anual, cei mai multi dintre ieseni (318) au optat pentru o valoare cuprinsa intre 100 si 200 de lei, in timp ce 140 de persoane au declarat ca ar plati intre 200 si 300 de lei. Un procent mai mic de persoane - 5,8%, adica 28 de ieseni ar plati peste 300 de lei pe an pentru a folosi bicicletele comunitare.

Avem ocazia sa aratam cat de multi ieseni suntem pe bicicleta in cadrul evenimentului Traseul memoriei organizat in cadrul Festivalului International al Educatiei, sambata 17 iunie 2017 incepand cu ora 16.. Plimbarea vizeaza vizitarea celor mai importante cladiri din vremea in care Iasul era capitala de razboi a Romaniei. Participarea este gratuita. Tragerea la sorti a premiilor surpriza se face pe baza inscrierilor online si va avea loc in Sala Mare a Primariei (Palatul Roznovanu), dupa ce am vizita cladiri istorice si locatii care nu sunt accesibile chiar in fiecare zi publicului larg - Garnizoana din Copou, Aula Gh. Asachi, Palatul Roznovanu. Detalii si inscrieri AICI.

Va asteptam cu drag!

 

coperta ghid fata pt site

Descarca

GHID DE TRASEE CICLOTURISTICE PT BANNER

Brosura istorica

probikeaddiction brosura Iasi TRASEUL MEMORIEI

banner tla 270 w

banner freerider