Pentru ca tot e sezon, iata cateva sfaturi utile pentru pregatirea bicicletei pentru iarna. Cristi, mecanicul ProBikeAddiction si trainerul cursurilor practice de mecanica de biciclete a pregatit pentru tine cateva dintre cele mai importante chestiuni de care trebuie sa tii cont ca sa iti rasfeti bicicleta pe timpul iernii.
1. La temperaturi joase, lubrifiantii se ingroasa si astfel praful si mizeria se lipesc cu usurinta. Aceasta este motivul pentru care trebuie facuta mai des iarna curatarea si lubrifierea transmisiei, mai ales daca nu folositi ulei potrivit anotimpului rece. Intreaba un mecanic despre lubrifiantii potriviti pentru anotimpul rece. Aici vorbim despre uleiul pentru transmisie (de lant), uleiul pentru amortizoare si vaselina pentru cuvetarie, butucii rotilor si in anumite cazuri pentru butucul pedalier.
2. Lant: este bine sa fie curatat la maxim doua saptamani si uns din nou (daca mergi pe ploaie, dupa fiecare tura prin ploaie) . La ora actuala sunt foarte multe uleiuri: pentru conditii extreme, pentru umezeala sau uscat. Nu folositi pentru ungere uleiuri nededicate lantului de bicicleta, spray-uri pentru degripare sau degresare (wd40). Acestea pot fi folosite doar pentru curatare in lipsa substantelor profesionale.
NU folositi VASELINA sa ungeti lantul.
3. La fel se face curatarea si pentru foi, pinioane si rotitele schimbatorului. Daca nu este curatata intreaga transmisie, degeaba este curatat doar lantul.
4. Amortizoare si butuci: recomand service-ul la specialist. Dupa fiecare tura curatati amortizoarele de praf sau noroi folosind servetele de hartie astfel incat sa nu zgariati tratamentul bratelor culisante.
5. Daca mergi pe ploaie, curata bicicleta cat mai bine dupa fiecare tura si evita sa folosesti jet de apa (foloseste o carpa umeda si jetul de apa doar pe cauciucuri).
Mergi la un specialist pentru revizii complete mai des - riscul sa intre apa in butuci, cadru, cuvetarie, rulmenti, coronite, conuri, bile sau furca este mai mare. Mecanicul poate verifica si, daca este cazul, actiona in consecinta.
6. Tot apa este principalul dusman si pentru placutele si discurile de frana care se pot contamina - frana nu mai este eficienta si devine zgomotoasa, cu scartaituri. Atentie, curatarea trebuie efectuata doar cu alcool tehnic sau spray special pentru curatare si nu cu lubrifianti sau degresanti. Una dintre principalele greseli este utilizarea uleiului de lant pe placutele si discurile de frana, ceea ce conduce la distrugerea acestora si pierderea totala a eficientei franelor.
Daca vrei sa iti pregatesti bicicleta pentru iarna la un mecanic profesionist, fa-ti o programare la Cristi aici: 0742.55.90.30.