Afla detalii interesante despre cum functioneaza Registrul de biciclete, cate persoane s-au inscris deja si de ce este util sa iti inregistrezi bicicleta/bicicletele in sistem de la Diana Silaghi, PR-ul proiectului, intr-un interviu in exclusivitate acordat pentru ProBikeAddiction.

ProBikeAddiction: Care sunt beneficiile inscrierii in Registru si cum functioneaza exact sistemul?

Diana Silaghi: Sistemul e destul de simplu: Iti creezi intai un cont iar apoi iti adaugi bicicleta/bicicletele (pana la 10 biciclete/user) mentionand marca, modelul, seria de cadru, culoarea, atasand si cateva poze cu bicicleta sa se vada semnele distinctive - toate acestea pentru a avea o dovada in plus ca bicicleta iti apartine.

In cazul in care ti se fura bicicleta, intri in contul tau, selectezi bicicleta in cauza si ii schimbi statusul in “furata”, mentionand date de contact in caz de gasire, fapt ce o va publica pe site in sectiunea “Biciclete furate”. Astfel, daca hotul va incerca sa vanda bicicleta, orice potential cumparator va putea consulta aceasta sectiune inainte de achizionare, pentru a verifica daca bicicleta in cauza este sau nu declarata furata. Daca bicicleta figureaza intre bicicletele declarate furate de pe site, cumparatorul nu doar ca va evita sa cumpere o bicicleta furata dar va putea lua masuri impotriva hotului (pe masura ce autoritatile se vor implica tot mai mult in proiect) si cel mai important, va putea contacta proprietarul ei de drept, semnaland locul si persoana la care a fost reperata.

PBA: Cate persoane au cont si cate biciclete au fost inregistrate pana acum - ce zona a tarii este cea mai activa?

D.S.: Exista aproximativ 3500 de utilizatori inregistrati in sistem si 1500 de biciclete (inregistrarea bicicletei se poate face ulterior dupa crearea contului - dupa citirea seriei de cadru si respectiv realizarea pozelor cu bicicleta). Cum era de asteptat, marea majoritate a inregistrarilor vin din Bucuresti, urmate de judetul Cluj, Timisoara si Brasov, insa exista biciclete inregistrate din fiecare judet din tara.

PBA: Cate biciclete din cele inregistrate au fost declarate furate/gasite - sau cu alte cuvinte ce rezultate concrete are proiectul la aproape un an de cand a fost lansat?

D.S.: Lista bicicletelor declarate furate se poate consulta pe site in sectiunea “Cauta->Biciclete furate”. Problema cea mai mare este ca cele mai multe biciclete furate nu au fost inregistrate in sistem si proprietarii lor ajung la noi dupa momentul furtului. Indrumam asadar biciclistii sa isi inregistreze cat mai curand bicicletele astfel ca cele 5 minute cat dureaza inregistrarea pot fi decisive in cazul nefericit de furt. Fiind un proiect tanar, este destul de devreme sa vorbim despre recuperari de biciclete intr-un interval atat de scurt, insa putem analiza rezultatele unui sistem asemanator din Italia care functioneaza de mai bine de mai bine de 8 ani, care prezinta date statistice referitoare la numarul de furturi si recuperari pe parcursul anilor. (click infografic pentru varianta mai mare)

registrul de biciclete

PBA: Cum ajuta Registrul piata bicicletelor second hand din Romania? Cum ne asiguram ca o bicicleta pe care o cumparam nu e furata? Ce fac daca vreau sa vand bicicleta mea, inregistrata deja pe site-ul registruldebiciclete.ro?

D.S: Legat de piata bicicletelor second hand din Romania, Registrul de Biciclete ofera posibilitatea verificarii unei biciclete inainte de a o cumpara - din meniul “Cauta - Verifica bicicleta”. Bicicletele pot fi verificate dupa seria de cadru (situata de obicei sub butucul pedalier), dupa seria autocolantului de identificare RdB sau a Documentului de proprietate RdB (in cazul in care proprietarul a achizitionat unul din pachetele de identificare disponibile pe site).

Pentru a preveni vanzarea bicicletelor furate din strainatate, urmeaza sa implementam un sistem de cautare ce va avea posibilitatea verificarii unei serii de cadru atat in baza de date a Registrului, cat si in bazele de date ale altor sisteme asemanatoare din Europa.
In momentul vanzarii unei biciclete, proprietarul initial selecteaza bicicleta in cauza, si din meniul “Optiuni” alege functia de “Transfer” unde va completa adresa de email a noului proprietar.

PBA: Cum implicati autoritatile in proiectul vostru ?

D.S.: In cursul lunii aprilie, Registrul de Biciclete a semnat un parteneriat cu Inspectoratul de Politie Prahova in vederea cresterii gradului de constientizare a populatiei asupra furturilor de bicicletelor si asupra avantajelor inregistrarii unei biciclete in Registrul de Biciclete. Avand ca persoana de contact la ISPJ Prahova pe domnul inspector sef Dorin Dumitran, Registrul de biciclete a fost intampinat cu mult entuziasm la Prahova, politia angajandu-se sa distribuie materiale informative despre proiect si sa consulte periodic site-ul pentru a fi la curent cu lista bicicletelor disparute in vederea reperarii acestora. In mod asemanator, Registrul de Biciclete doreste colaborarea cu toate inspectoratele judetene din tara in vederea strangerii randurilor impotriva hotilor de biciclete, urmatoarele judete cu care am inceput discutiile in acest sens fiind Cluj si Iasi.  

PBA: Am vazut ca aveti o facilitate suplimentara pentru retaileri - povesteste-mi mai multe despre asta - care sunt avantajele unui magazin care isi inscrie bicicletele, sunt modalitati automatizate de a inscrie stocuri mari?

D.S.: Incercam o modalitate de a inregistra stocuri mari fara batai de cap, utile magazinelor de biciclete sau firmelor care inchiriaza biciclete. Aceste conturi permit intr-o oarecare masura si gestionarea interna a stocurilor pe langa functia de baza de a vinde/inchiria biciclete gata inregistrate, purtatoare sau nu de autocolante de identificare RdB.

PBA: Ne inscriem, ne luam autocolante. Care este pasul urmator in proiect?

D.S.: Urmeaza sa implementam si sisteme mai performante de identificare a bicicletelor. Exista cip-uri RFID care se ascund in cadru si care se pot citi doar cu un scanner special - in ideea verificarii bicicletelor de catre organele de politie. Ne gandim si la varianta trackerelor GPS, dar acestea fiind mai scumpe, ramane de vazut cat sunt dispusi biciclistii din Romania sa investeasca in siguranta bicicletei lor.

Te-ar mai putea interesa:

redirectioneaza

 

coperta ghid fata pt site

Descarca

GHID DE TRASEE CICLOTURISTICE PT BANNER

Brosura istorica

probikeaddiction brosura Iasi TRASEUL MEMORIEI

banner tla 270 w

banner freerider