probikeaddiction iasi ture private de cicloturism


Am vrea să răspundem afirmativ la aceasta întrebare, însă drumul care ține de voința administrativă și adaptarea la realitățile din teren, este lung.

Un pas important a fost realizat astăzi, 22 ianuarie 2020 de către reprezentanții societății civile din Iași care au avut o întâlnire consultativă cu domnul viceprimar Radu Botez pe tema modernizării Șoselei Bucium. Au fost prezenți Anca Gherasim (CIVICA), Costi Andriescu (Institutul Cultural Independent), Ioana Amariutei Popa (ProBikeAddiction, Federaţia Bicicliştilor din România) și Manole Zaharia (Iasi Bike).

Probikeaddiction primarie societatea civila modernizare soseaua bucium

Proiectul de modernizare a Soselei Bucium se află în prezent în faza de proiectare, propunerea iniţială fiind supralărgirea la 5 benzi de circulație pentru autoturisme, prioritizarea autobuzului la ieşirea din alveolă câţiva zeci de metri şi o bandă pe carosabil, de 1 metru, pentru deplasarea pe bicicletă.

Reprezentaţii societăţii civile au subliniat faptul că ambuteiajele din trafic nu pot fi în realitate soluţionate prin adaugarea unei noi benzi de circulaţie, ci decongestionarea trebuie privită într-un sens mult mai complex. Am punctat chestiuni legate de:

  • încurajarea folosirii mijloacelor de transport în comun care ar putea reduce și la jumătate timpul de deplasare, dacă ar avea o bandă proprie. Administraţia locală admite că ia în considerare propunerea şi afirmă că acolo unde va fi posibil, va fi implementată o astfel de soluție.
  • încurajarea folosirii bicicletei prin crearea conditiilor sigure pentru deplasare - marcaj pentru bicicletă, pe banda 1 de circulație, de cel puțin 1,5 m lățime. În acest sens, săptămâna viitoare, atunci când proiectantul va veni cu o nouă propunere pentru modernizarea șoselei Bucium se va lua în calcul lărgirea spațiului dedicat deplasărilor pe bicicletă, acolo unde lățimea totală a proiectului va permite acest lucru.

Porţiunea din Şoseaua Bucium propusă spre modernizare este de circa 3.200 de metri.

Trecerea la un transport ecologic, extinderea transportului public și încurajarea folosirii mijloacelor alternative pentru transport reprezintă măsuri firești pentru dezvoltarea unei societăți moderne, sănătoase, cu un grad redus de poluare.  

Reprezentanţii societăţii civile şi-au aratat deschiderea de a participa la realizarea proiectelor de mobilitate urbană iniţiate de Primărie pentru ca Iașul să devină cu adevărat un ORAȘ PENTRU OAMENI.

Ținem aproape şi revenim cu detalii asupra gradului de implementare a măsurilor propuse.

redirectioneaza

 

coperta ghid fata pt site

Descarca

GHID DE TRASEE CICLOTURISTICE PT BANNER

Brosura istorica

probikeaddiction brosura Iasi TRASEUL MEMORIEI

banner tla 270 w

banner freerider