- Details
-
Category: Blog
-
Published: 22 April 2013
E adevarat, impartim drumul. Pentru securitatea noastra, dar si pentru un comportament sanatos in trafic este important sa tinem seama de o serie de reguli. Din punctul nostru de vedere este vital sa fim cat vizibili in trafic, astfel incat imbracamintea, pe timpul zilei si benzile reflectorizante, farurile pe timpul noptii sunt vitale. De asemenea, purtarea unei casti adecvate ne va proteja capul in eventualitatea nefericita a unei coliziuni.
Cu totii stim ca soferii nu sunt obisnuiti cu noi in trafic, insa semnele de criculatie ni se aplica si noua. Pentru prudenta, trebuie sa ne semnalizam din timp intentia si sa ne respectam in trafic. De asemenea, in cazul in care o intersectie este extrem de aglomerata si ne decidem sa folosim trecerea de pietoni, potrivit Codului Rutier si pentru securitatea pietonilor, trebuie sa trecem pe marcaj pe langa bicicleta si nu pedaland.
Nu uitati sa va faceti periodic revizie la bicicleta, astfel incat sa fie in stare perfecta. Pentru service si consultanta ne puteti contacta oricand. Mai jos, cateva aspecte importante din Regulamentul de aplicare a Codului Rutier.
Citeste si 11 ciclisti ieseni au fost raniti grav in acidente de circulatie
Conform Regulamentului de aplicare a Codului Rutier, bicicletele trebuie conduse numai pe un singur rand, iar, daca exista pista de biciclete pe directia de deplasare, este obligatorie folosirea ei. Mai mult, pentru a circula cu bicicleta pe drumurile publice, conducatorul trebuie sa aiba minim 14 ani.
Conform Regulamentului, este recomandat biciclistilor sa poarte casca de protectie omologata, insa acestia sunt obligati sa isi echipeze bicicleta cu mijloace de iluminare si dispozitive reflectorizant-fluorescente functionale.
"Regulamentul de aplicare a Codului Rutier stabileste ca celor care conduc biciclete sau mopede le este interzis, printre altele, sa circule atunci cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata sau zapada ori sa conduca autovehiculul fara a mentine contactul rotilor cu solul.
In plus, nici biciclistii nuau voie sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta.
O alta obligatie a biciclistilor si a conducatorilor de mopede este aceea de conduce cu cel putin o mana pe ghidon si cu ambele picioare pe pedale.
De asemenea, mai este interzis:
- sa invete sa conduca biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate;
- sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
- sa circule in timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
- sa se tina de un vehicul aflat in mers ori sa fie remorcat de un alt vehicul sau impins ori tras de o persoana aflata intr-un vehicul;
- sa transporte o alta persoana, cu exceptia copilului pana la 7 ani, numai daca vehiculul are montat in fata un suport special, precum si a situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
- sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;
- sa transporte sau sa traga orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stanjenesc sau pericliteaza conducerea vehiculului ori circulatia celorlalti participanti la trafic;
- sa circule pe aleile din parcuri sau din gradini publice, cu exceptia cazurilor cand nu stanjenesc circulatia pietonilor;
- sa circule fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa".
Sursa avocatnet.ro
Pe final, iata un filmulet interesant pe care sper sa aveti rabdare sa il vizionati pana la capat. E pentru securitatea voastra pe drumurile publice!
Care considerati ca sunt regulile de circulatie cel mai mult ignorate de ciclisti? Asteptam comentariile voastre!
- Details
-
Hits: 16403