TITLE


Dupa ce in urma cu 2 ani am studiat exemplele de buna practica in ceea ce priveste infrastructura biciclistica din Graz, Conferinta de Lifestyle Business la care Ioana a fost speaker, a fost prilejul ideal de a analiza gradul de bike friendly-ness al Clujului. Alaturi ne-au fost prietenii de la Clubul de Cicloturism Napoca. Sa povestim!

probikeaddiction cluj 2

Ioana si Cristi (PBA), Radu si Roxana (CCN)

Am pedalat in Cluj folosind sistemul de bike-sharing. (-) Insa daca nu am fi avut prieteni cu cartele de imprumutat, nu am fi putut sa o facem. Ca sa iei o bicicleta comunitara trebuie sa folosesti una din cele 15.000 de cartele emise. De mai bine de un an jumatate nu au fost emise cartele noi si nu exista alta posibilitate pentru a utiliza o astfel de bicicleta. Asa se face ca pentru turisti, sistemul de bike-sharing este ca si inexistent. (+) In Cluj, statiile de bike sharing sunt vizibile, ne-au sarit in ochi peste tot pe unde am fost, am vazut chiar si in zona limitrofa, la Apahida. In total sunt 500 de biciclete. (-) Colegii de la Cluj povestesc ca in zilele saptamanii exista riscul sa nu gasesti loc de garare a bicicletei in zonele centrale, sau a cladirilor cu birouri, in timp ce statiile de biciclete din cartiere raman goale. (+) Bicicletele pareau intr-o stare de functionare decenta, destul de bine intretinute: noi am pedalat pe doua biciclete care aveau sisteme de franare si de directie eficace si lumini.

probikeaddiction cluj bike infrstructura biciclistica

 (+) Ne-au placut in Cluj strazile largi cu sensuri unice, unele dintre ele prevazute cu banda speciala pentru autobuz si biciclete. Banda era delimitata de trafic printr-o bordura de inaltime mica.

probikeaddiction infrastructura pentru biciclete cluj banda unica bus si bicicleta

(+) Centrul orasului parea aerisit. Nu am vazut masini parcate aiurea. Parcarile erau cu plata. Spre exemplu in Zona 1, plateai pentru o ora de parcare, 7 lei. In plus, trotuarele largi, piatelete, te invitau la plimbare. Erau terase, dar nu sufocau. 

probikeaddiction infrastructura biciclistica cluj piata unirii

Piata Unirii din Cluj

probikeaddiction infrastructura biciclistica cluj zona pietonala

De la stanga, la dreapta: strada cu sens unic, parcare, pista pentru bicicleta, zona pietonala larga

(+) Zona pietonala, cea pentru biciclete si strada de masini erau bine delimitate. Spre exemplu, infrastructura biciclistica era marcata coloristic - cu rosu, suprafata de rulare diferentiata de trotuarul (din pavele).

 (-) Pistele nu erau interconectate. De multe ori, in zonele cele mai importante, adica in intersectii, marcajul se oprea brusc. Ca biciclist trebuia sa decizi ce sa faci - rulezi pe sosea, in trafic sau devii pieton si traversezi pe la trecerile de pietoni.

probikeaddiction infrastructura biciclistica cluj piste

(-)  Pista din zona Cluj Arena se termina in....sant. Am identificat probleme si in zona alveolelor pentru transportul in comun.

probikeaddiction infrastructura biciclistica cluj piste1

(+) Mai ales in zona centrala, existau marcaje pentru pista si in zona trecerilor de pietoni. (-) Functionalitatea lor avea de suferit in unele locuri, unde ca sa virezi stanga spre exemplu, trebuia sa treci peste marcajul pietonilor (si printre pietoni).

probikeaddiction infrastructura biciclistica cluj treceri de pietoni

(+) In ideea de a separa circulatia biciclistica, de cea pietonala din Parcul Central, a fost construita o alee/pista pe marginea parcului. (-) Din pacate, semnalistica este deficitara, astfel incat pietonii si biciclistii impart aleea, ceea ce in unele situatii ar putea deveni periculos.

probikeaddiction cluj parcul central infrastructura biciclistica

 (+) Pista in dublu sens de pe malul Somesului este bine delimitata de aleea pietonala. Chiar si asa, este frecventata de persoane care alearga sau merg cu trotineta. Zona este superba.

probikeaddiction cluj infrastructura biciclistica pista somes

(+) Ne-a placut parcul special amenajat pentru patrupede si zona larga de parcuri si terenuri de sport de pe celalalt mal al Somesului. In fotografie am surprins doar o mica parte din aria de agrement. Vara, acolo este amenajata si o plaja.

probikeaddiction cluj

 (+) De asemenea, am mai observat zone publice destinate incarcarii telefoanelor si a altor gadgeturi, folosind energie solara - asta daca tot suntem la o categorie not so bike related :)

probikeaddicton cluj incarcare telefoane

 (+) Din loc in loc, pe strazi sunt amenajate rastele de biciclete sub forma de U intors. Adica perfecte pentru securizarea bicicletei de cadru si roti. Unele parcari de biciclete erau deja pline, asa ca am vazut si biciclete si trotinete legate de copaci - din pacate din fuga bicicletei nu am apucat sa le fotografiez.

probikeaddiction rastele biciclete cluj

(-) Am gasit si incercari nu tocmai fericite de rastele pentru biciclete - desi aplicau tot principiul U intors, erau mobile si prinse hilar in niste pavele...

probikeaddiction rastele biciclete mobile cluj

 (+) De asemenea, am identificat si parcari rezidentiale pentru biciclete acoperite si pline!

probikeaddiction cluj parcari rezidentiale pentru biciclete

Ne-a placut Clujul. Iar punctele lor negative, am putea sa le transformam in puncte pozitive, pur si simplu invatand din experienta lor. Ideal ar fi ca autoritatile locale sa implice asociatiile de ciclisti din Iasi in realizarea unei infrastructuri cat mai functionale. Stim ca startul (prost) a fost deja facut ... dar macar de acum incolo. Sa fim seriosi, piste pe mijlocul trotuarului in Cluj, noi nu am vazut. Terminam acest articol intr-o nota pozitiva - cu frumoasa priveliste de pe Dealul Cetatuii, din Cluj. Inspiratie!

probikeaddiction cluj dealul cetatuii

NEXT PBA EVENT. Cursurile PRACTICE de mecanica pentru biciclete din 16 si 23 noiembrie 2019. Detalii si inscrieri AICI.

buton1

saschiz biserica fortificata cetate taraneasca probikeaddiction 2

În biserica fortificată din Criț, o pălărie se odihnea în cuier. Doar una și nimic altceva în jur. Mi-a rămas întipărită în minte această imagine, în timpul în care unul dintre puținii sași rămași în Transilvania, o doamnă de peste 90 de ani, vorbea despre un gol imens lăsat de familiile de sași care au plecat din România. ”În Criț, mai suntem două familii, mixte, adica 6 inși”, spune doamna.  ”Atunci ar fi trebuit să fie poate, măcar 3 pălării”...gândesc.

biserica fortificata crit probikeaddiction 2

În fiecare an ne propunem să descoperim România de lângă noi pe biciclete. Transilvania Bike Trails Race 2019 a fost prilejul perfect ca să facem cunoștință cu satul transilvanean. Am pedalat la cursă, în formula family la categoria 8-10 ani, dar am participat și la toate tururile culturale din zilele premergătoare competiției. Să povestim!

Afla povestea!

Matei scrie o serie de articole cu focus pe Rezervatia Forestiera Barnova-Repedea, acei codri seculari, urmasi ai padurilor dacice, prin care noi facem drumetii atat pe jos, cat si pe biciclete. Inspiratie!

Dorinta de a evada la fiecare sfarsit de saptamana e din ce in ce mai arzatoare la unii dintre noi. Si cu cat ne dorim sa ne indepartam mai mult din punct de vedere geografic, cu atat mai mult scade motivatia de a ne mobiliza.
   
Si daca solutia ar fi de fapt la o aruncatura de bat de confortul cuibului nostru? Nu atat maretia si extravaganta locului fac dintr-o destinatie ceva de neuitat, cat modul de relationare cu natura si oamenii din jurul nostru.

probikeaddiction barnova repedea cicloturism drumetii iasi 1

Descopera!

Multumim Andrei Ivasc pentru invitatie in emisiunea Play the Day de la Radio Hit. Puteti asculta inregistrarea mai jos.

Ioana amariutei popa probikeaddiction radio hit

Asculta inregistrarea

Anul 2018 a fost pentru ProBikeAddiction extrem de provocator si frumos. Pentru noi, importanta cea mai mare o are cresterea echipei minunate, ceea ce are drept consecinta un 2019 cu multe activitati noi si frumoase. Welcome Adriana and Matei to AMAZING PBA TEAM! Dar sa incepem cu inceputul :)

Cicloturism

probikeaddiction cicloturism iasi

Una dintre activitatile noastre preferate este fara indoiala descoperirea Romaniei frumoase de langa noi pe bicicleta. Turele ghidate de cicloturism pe care le organizam sunt tematice. De fiecare data, accentul cade pe activitati ce completeaza parcurgerea unui traseu pe bicicleta. 

De 6 ani incurajam mersul pe bicicleta. Afla cum!

Pe Radu l-am cunoscut prin intermediul postarilor pe care le face pe blogul sau. El este primul roman care a traversat cele 2 continente americane de la nord, la sud  - ceea ce in cateva cifre se traduce in 3 ani si 3 luni de pedalat, peste 34.000 de km parcursi prin 24 de tari. Aflati in plina documentare pentru ture noi de cicloturism, ne-am luat doza de inspiratie de luni - Radu Paltineanu a fost prezent la Iasi pe 18 martie 2019, la invitatia reprezentantilor Facultatii de Geografie. Experienta sa este extrem de interesanta si de aceea consideram important sa redam aici o parte din chestiunile care ne-au atras atentia pentru a incuraja mersul pe bicicleta in ture de cicloturism. Pentru (re)(auto)descoperire.

radu paltineanu iasi probikeaddiction cicloturism 2

Citeste in continuare!

In fiecare an sunt schimbari in privinta depunerii formularului 230 prin care oricare dintre noi poate redirectiona 2% din impozitul pe venit catre o cauza pe care o sustine - de exemplu, pentru sustinerea cicloturismului si incurajarii mersului pe bicicleta cum e in cazul nostru.

Anul acesta, a fost redusa drastic, cu mai mult de 2 luni, perioada in care pot fi depuse formularele, drept pentru care aveti la dispozitie doar pana pe 15 martie 2019 sa depuneti formularul aferent anului trecut.

Tinand cont ca anul trecut au fost cateva balbaieli in privinta depunerii efective a documentelor - reglementari prin care doritorii de a redirectiona cei 2% trebuiau sa depuna personal la ghiseu sau prin posta aceste formulare, chiar daca mai usor ar fi fost asociatiilor sa le depuna centralizat (pana la urma, s-a putut acest lucru, insa a fost o mare perioada de incertitudine), ne-am gandit sa va prezentam o modalitate ceva mai usoara prin care puteti depune online formularul 230, direct in spatiul privat virtual al ANAF. Pentru asta, trebuie sa fie si ANAF prompt, sa updateze formularul 230 din spatiul virtual, care este la data publicarii acestui articol, pentru anul 2017, in ciuda faptului ca formularul actualizat in format pdf a fost publicat de 2 zile.

Important este de mentionat ca formularul 230 se depune de persoanele care au venituri din salarii sau pensii, in timp ce persoanele fizice autorizate si persoanele care au venituri din chirii sau drepturi de autor, pot redirectiona cei 2% prin completarea declaratiei unice, in campurile dedicate.

Citeste in continuare!

Subcategories

redirectioneaza

 

coperta ghid fata pt site

Descarca

GHID DE TRASEE CICLOTURISTICE PT BANNER

Brosura istorica

probikeaddiction brosura Iasi TRASEUL MEMORIEI

banner tla 270 w

banner freerider